Hoe-waar: hebt u er al van gehoord?

Er zijn veel kwalitatieve websites op het internet. En onder kwalitatief versta ik: sites die een meerwaarde betekenen, sites waar je iets nuttigs kan vinden en websites die je helpen met het oplossen van een probleem. Om een zo’n website te noemen: Hoe-Waar.be. Waarom vond ik dat persoonlijk een uitstekende website? Dat ga ik hieronder uitleggen 🙂

hoe-waar-logo.jpg

Op Hoe-Waar vind je namelijk een resem handleidingen. Dat zijn beknopte blogposts die je aantonen hoe je iets moet aanpakken. Zelf vroeg iemand me namelijk of het mogelijk was om Windows Vista, de Franse versie, om te zetten in het Nederlands. Natuurlijk weet ik dergelijke zaken niet van buiten, dus dan zei ik tegen die persoon: “Wacht, ik ga even zoeken op Google”. Daar kwam ik op Hoe Waar terecht en ik wist dus meteen dat het mogelijk was! En het lot wou nu dat iemand anders me diezelfde dag vroeg waar hij kon zien hoe sterk zijn pc was. Met andere woorden, die persoon wou de eigenschappen van zijn pc bekijken: hoe snel is hij, wat voor grafische kaart zit erin, etc. Zelf weet ik ook niet waar ik dat moet vinden, dus gebruik ik steevast mijn beste cybervriend Google.be. Mijn verhaal wordt wellicht voorspelbaar, want u weet ondertussen al waar ik de informatie terugvond. Inderdaad, op Hoe Waar. Omdat ik zo tevreden was van deze site, besloot ik er maar onmiddellijk een blogpost over te schrijven.

Vind je enkel handleidingen op Hoe Waar? Nee, de auteur heeft zijn site verder opgevuld met posts over gratis datingsites, tips waar je je auto kunt parkeren te Zaventem enzovoort. Wat algemene zaken die altijd wel van pas kunnen komen als je het mij vraagt. Maar ik vind het vooral zo’n goeie site omwille van de handleidingen. Zijn er ook negatieve zaken? De layout vind ik nogal crappy, bijvoorbeeld door de vele advertenties. Maar zolang er maar goede inhoud op staat, kan dat geen kwaad. Althans, dat is mijn beoordeling natuurlijk.